Aku Insan Biasa

terbiasa begitu
masa memakan usia
disini aku berdiri
dicelah-celah rimbunan lalang
berdiri sebagai perindu
terserlahkah aku?
meniti hari-hari mendatang
arus deras aku harungi
duri bisa aku susuri
tinggalkan yang lalu
jadikan kenangan sebagai batu loncatan
untuk aku melangkah jauh
namun seketika langkah perjalananku terhenti
aku dilamunan menggamit memori tercipta
yang lama membeku
bila aku temui siapa aku
izinkan aku disini seketika
waktu-waktu terakhir
mendampingimu hanya bersamamu
jiwa seikhlas seputih salju bahagia dan gembira
tatkala resah gelisah sedih dan duka bergelora
dirimu mencerahkan mendung yang datang
dan pergi tanpa dipaksa
dirimu ku sayangi dan sanjungi sentiasa
jalan-jalan sendirian
menyusuri lorong sepi
mengimba kisah kita bersama
waktu terasa semakin berlalu
tinggalkan cerita tentang kita
akan tiada lagi kini tawamu sedihmu
untuk hapuskan semua sepi dihati
kisah bersama saat dulukala
ada cerita tentang masa yang indah
saat kita berduka saat kita tertawa
berjalan bersama berkongsi bersama
ku tak lupa
teringat disaat kita tertawa bersama
ceritakan semua tentang kita
tapi ku membuka mata
lamunan yang menitis air mata
kini terhenti tatkala disapa
suara memanggil
ditangkap laju cuping telingaku
aku tersedar aku tidak lagi punyai
hanya tinggal memori yang kusemat dihati
aku tidak kehilangan dirimu
setiap masa setiap detik
aku manfaatkan tidakpun aku bazirkan
ku renung jauh-jauh
betulkah tindakan ku ini?
ku tak peduli kata-kata sekeliling
tembok utuh ku bina
agar dapat tempis tempias sindiran
ku teruskan perjalananku hidupku
aku bersyukur dengan kurniaan-NYA
"YA ALLAH SWT
BERIKANLAH KU KEKUATAN DORONGAN KE ARAH JALAN BENARMU
TERANGI JIWAKU MAAFKAN SEGALA KEKHILAFAN LAMPAUKU
DAN BERKATIKANLAH HIDUPKU ENGKAU MULIAKAN DAN SAYANGI
ORANG DISEKELILINGKU BERKATINYA LIMPAHKAN REZEKI DAN
SUBURKANLAH BENIH KEIMANAN KAMI DENGA PENUH KASIH SAYANG SERTA
TAQWA TANPA ALASAN..AMIN"
aku terus berjalan hindarkan segala
kerna ku tahu siapa diriku sebenar
dan aku berhenti disini
dan aku berdoa agar kita bertemu
dilain hari InsyaALLAH
salam kemaafan

2 comments:

  1. alkisah pagi datang bertandang....sebelom masa hilangkan segalanya....lebih baek di madah kan di sini....

    ReplyDelete

Assalamualaikum....Nok ngomen silakan...
Sepatoh cukup doh ase...