Berdiri Di Pentas Dunia

duhai apakah gerangan
budi balasan yang ku curahkan selama ini
betapa besarnya
bagi insan yang aku sayangi
dan sanjungi cintai
berguguran jatuh manik-manik kecil di pipiku
kau pandai memujuk
ketika aku merajuk hati
ingatlah kau jadi yang terbaik bagiku
walaupun kau tiada di sisiku
ku sayang kamu

semakin ku rasa kita semakin serasi
kau berikan bintang untuk menghiasi hidupku
terguris hati belum ku tangisku
dah kau belai sakitku ini
kau yang terasa jiwa kita serupa
ku biarkan cinta ini hadir
tanpa menahannya
dan janganlah kau menghalangnya
kerna ini sudah suratan takdir kita bersama
hadirmu disisi merubah segala-galanya
gembira bila bersamamu
bermimpi bila kau tiada
mungkinkah ini
walau apa pun aku tetap menanti
namun aku sedar siapa diri
pernah suatu ketika
aku berfikir tentang hidupku
persoalan cinta menyingkap
tingkahlaku ku
adakah yang terbaik untuk semua
agar tidak mengguris hati kecil semua orang
yang berada di kelilingku
aku berfikir sesuatu
seketika
dulukala aku punyai niat yang tidak elok
pada setiap langkah laku ku
setiap perkara yang dilakukan
ku mahu balasannya
namun aku tersedar dan terhantuk
diri tak sebaik yang mereka sangka
aku menipu diri dan semua
aku bertaubat dan melenyapkan niat ku dulu
dan kembali ke alam nyata
berpijak sendiri sedar dari bangun
mengintai ada harapan lagi untuk diriku ini
disitu aku menemui dirimu
aku sedar
dirimu terbaik untukku
takkan ku cerita kisah hitamku
aku tak mampu
agar hubungan yang selama
terjalin tidak tercemar dengan kekotoran yang aku cipta selama ini
aku bersyukur dan menerima seadanya
kau inspirasi hidupku
segala kekotoran ku buang jauh yang ada
jernihkan kembali suasana yang kelam
kau umpama bulan hatiku
ku sayang dirimu kau sayangi diriku
kita serasi
aku terima dengan redha ketentuan-NYA
kau mengibaratkan diriku sebagai
seorang yang terlalu mengambil berat
tentang dirimu
aku manusia biasa
kau tidak kisah apa yang ku buat padamu
ku dakap dirimu
aku lafaz
kau umpama bintang hatiku
bintang-bintang bergemerlapan
hanya satu menusuk pandang
hanya satu di antara seribu pilihanku
itulah kamu
berkerdipan menghiasi diri
hanya satu bintang dihati
kau antara seribu yang telah ku tertawan
kini dirimu aku rindu
kilauanmu menyntuh rasa
ku dambakan kasih sayangmu
kan ku tunggu
datanglah saat itu
ku tak menemui jalan inginku selidiki
kau terlalu istimewa
bila ku berduka sunyi dan sepi
kau pengubat segala
segala masalah hilang seketika
ku ingin selalu dekat padamu
ketika aku memikirkan keburukan apa jua
namun sangkaan ku nyata meleset
yang lain ku mahu yang lain jadi
betul kata teman
aku tak perlu fikir negatif
ambil positif sebagai panduan hidup
terima kasih atas segala teguran nasihatmu
tanpa teman
aku tak mampu kenali dirinya
inginku beritahu segala tentang diriku
namun ku tak berani
takut akan kehilangan dirinya
kata teman
fikir rasional dan apakah betul tindakan ku ini
aku berharap semuanya baik
biarlah dia tahu sendiri
dengan itu mungkin dia akan mengerti
siapa diriku
tak perlu buka pekung di dada
nanti sendiri yang tersungkur
janganlah kau tinggalkan diriku
kerna ku tak bisa
ku tak mampu hadapi semua
kau sempurna bagiku
ingatlah segala yang dilakukan bersama
ku semat dihati
biarlah hubungan ini tersimpul rapi
walaupun sampai ku menutup mata
ketulusan hati kita biarlah berpanjangan
tiada dusta antara kita
tak sanggup aku kehilanganmu
walaupun seketika dikau yang begitu setia
tabah menghadapi segala ketika aku di muara sesalan
sempat ku berpaut pada dahan kemaafan
di tebing hidup
yang kau hulurkan
maafkan kekhilafan ku selama ini
walaupun tidak kau sedari
anggaplah ia dugaan bagiku
engkau permata hati
kita bukan membina cinta terlarang
namun cinta antara insan tiada salahnya
kenapa ramai tidak mengerti
ku tak fahami
aku berharap hubungan ini terjalin
biarlah ia terpatri abadi dihatiku dihatimu
ini bukan gurauan semata
cinta seorang teman akan ku buktikan
fantasi menjadi realiti
gembira hidup ini disaat bersamamu
jika hati terluka bilang saja
kerna ku mampu mengubatinya
walaupun ku berada jauh darimu
akan ku ajari erti hidup yang hilang
kerna kau umpama pelita dibawah purnama
yang tak tercapai oleh akalmu
agar kau sempurna hari ini dan selamanya
itulah harapanku
satu harapan yang ku ingin laksanakan untukmu
kau ilhamku ketika ku sepi dan sunyi
disitu memori tercipta segala tercatat disini
yang terbaik bagimu
hanya kau yang mampu mengubah segala
dan ingatlah aku sentiasa berada disisimu
"KITA SENANG MELIHAT ORANG SUSAH
ORANG SUSAH MELIHAT KITA SENANG
ORANG SENANG MELIHAT KITA SUSAH
KITA SENANG MENYUSAHKAN ORANG
ORANG SENANG MENYUSAHKAN KITA
ORANG SUSAH NAK SENANGKAN KITA"

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum....Nok ngomen silakan...
Sepatoh cukup doh ase...