Kedukaan Dalam Senyuman

dalam kerendahan hati
ada juga menyingkap kesamaran
mengapa dikau begitu
menghukum aku dalam kesengsaraanmu
setidaknya bukan itu yang ku pinta
seharusnya di ingat
diriku pernah membuatmu bahagia
kata-kata mu mengguris hatiku
apa yang mampu ku lakukan
hanya mampu tersenyum
sembunyi kedukaaan sendiri
berfikir seketika
mengenangkan keindahan lalu
mengintai ada lagi kebahagiaan untukku
di mana diriku sebenar di hatimu
adakah aku...tak sanggup aku teruskan
kata-kataku ini
sedang aku meniti kenangan terindah
ketika itu rapuhlah jua titian kasihku
apa yang ku harapkan hanya jalinan kita
yang hanya sekuman cuma
diriku faham akan keadaanmu
dalam panas api membara
jangan di cuba untuk di redah
kelak diri berasa panas
itu yang terjadi padaku kini
apa lagi yang harus katakan
seribu persoalan kini harus hadapi
setelah ku memberi kasih
aku di uji dengan hebatnya
aku hampa
aku tak mengerti
mengapa ini harus terjadi
mengenali dirimu satu rezeki bagiku
sungguh tak tenteram hati ini
masih mengenang dan terbayang
tak mampu untuk kehilangan
kembalilah tenang segera
kerna kita masih boleh bicara
kerna aku terima seadanya
susah dan senang bersama
janji seorang teman
aku hanya mampu menunggu
dan tersenyum untuk semua

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum....Nok ngomen silakan...
Sepatoh cukup doh ase...