Kawan, Sahabat atau Teman?

kau seperti...bibir mesra jiwaku sendiri parah
kau bagai...semanis madu di telan rasa hempedu
aku umpama...ringan dipikul bersama berat ditanggung sendiri
aku umpama...sebijak kancil pun boleh terjerat
itu aku...ketawa bersama menangis sendirian
kita diibaratkan...muncul di kala siang tenggelam pabila malam
kita diibaratkan...penyuluh hidup ketika diperlukan
kita juga...diguna dan dipergunakan
kau bagai...pengubat jiwa luka pedih
kau juga...peneman pabila diperlukan
kita juga...sudah ludah dijilat kembali
kita seperti...pandai berkata-kata
hubungan kita...sukar untuk dilupakan dan dileraikan
aku...sentiasa memaafkan dan dimaafi
kau...selalu lupa diri
aku pun sendiri terkadang begitu
kita...tak mampu lakukan sendirian
aku...hati kecil mampu luka dek bisikan dusta
aku...singgungkan hati tapi tak peduli
kau dan aku...tenang tatkala dihamparkan kehinaan
kita...tak dapat terima pepisahan yang akan berlaku
kita...cuba untuk kekalkan ke akhir hayat
kita...cinta sejati
kita...mempunyai peranan masing-masing
tapi kenapa dusta pabila membantu
kau...bisa mengubah segalanya
kau...bertakhta dihatiku selamanya
kita...semoga cinta bersemi
persahabatan kita...bukan untuk sesaat tapi untuk selamanya
kita...terkadang tiada keikhlasan dalam berhubungan
kau dan aku...sentiasa memerlukan
aku...tenggelam dalam kolam cintamu
aku...bagai teratai mati ditasik gersang
kau...biarkan aku bertepuk sebelah tangan
kau umpama...mentari
aku...seperti ada tiada bagimu
aku...ambil bila perlu buang bila tak mahu
kau...bila ada tak peduli bila tiada tercari-cari
hubungan ini...ibarat roda berputar
kau...bila senang aku orang pertama dicari
bila susah tiada seorang pun datang ziarahi
aku...ingin terus dicintai walau azimatnya berduri sembilu
kita...kenapa perlu balasan dalam setiap perlakuan
kau...seperti talam dua muka
depan lain di belakang lain
kita...nak senang tapi bila tak nak alasan diberi
aku...seperti menanti bulan jatuh ke riba
kau...bisa menipu dan menduakan
aku tak tahu

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete

Assalamualaikum....Nok ngomen silakan...
Sepatoh cukup doh ase...