Hilang Tangisan Dalam Renyai

hilangkanlah resah ku terhadap mu
jangan biarkan ku pergi begitu tanpa haluan arah
tak sanggup berdepan keseorangan
jangan jadikan cintaku jadi penghujungnya
hilangkan gundahku
hilangkan amarahmu
hilangkan kesedihanku
kembalikan keindahan kita bersama
mengapa jadi begini
tak rela
mengapa harus berlaku
mengapa ia terjadi
mengapa pada ku
hilangkanlah semuanya
kadangkala
ibarat diriku jauh terbuang
tatkala aku menanti bulan purnama
ketika itulah renyai mula melanda
bilakah cahaya akan melimpah di hati
aku harungi renyai dalam ketabahan
biarkan aku sendiri
reda kian mula menggamit
bisikan telinga menjelma
aku abaikan
kini sepi dan pergi
ku akhiri dengan lafaz
assalamualaikum dan terima kasih
perginya aku dengan senyuman terakhir

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum....Nok ngomen silakan...
Sepatoh cukup doh ase...